31. Mikor térhet vissza a menetirány szerinti jobb
oldalra az előzést végrehajtó gépkocsi? |
a)
b)
c) |
Ha a két jármű között kb. 1-2 kocsihossznyi a távolság.
Ha a távolság a két jármű között már akkora, hogy az előzést befejező jármű mögött a megelőzött jármű
biztonságos követési távot tud tartani.
Ha a távolság a két jármű között a megelőzött jármű féktávolságának megfelelő.
|
32. Hogyan kell meggyőződni a mögöttes forgalomról az
előzés megkezdése előtt? |
a)
b)
c) |
A belső visszapillantó tükörből és hátranézve.
A belső és külső visszapillantó tükörből, és ha szükséges hátrapillantva is.
Csak a belső visszapillantó tükörből.
|
33. Szabad-e előzni a bukkanóban? |
a)
b)
c) |
Igen, de csak az egy nyomon haladó járművet.
Nem.
Igen, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve, és az előzés nem jár annak
érintésével.
|
34. Mi a teendője, ha olyan megállóhelyhez érkezik,
ahol a megálló villamosra az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik?
|
a)
b)
c) |
Megáll a villamos végének vonalában, és útját majd csak a villamos elindulása után
folytatja.
Mérsékelt sebességgel és fokozott figyelemmel halad tovább, mert egy figyelmetlen utas a villamosról vagy a
járdáról a gépkocsi elé léphet.
Balról, az ellentétes irányú villamospályán kerüli a villamost, hogy ne zavarja az utasforgalmat.
|
35. Figyelembe kell-e venni párhuzamos közlekedés
szempontjából a kerékpársávot? |
a)
b) |
Igen.
Nem.
|
36. Mitől függ leginkább, hogy milyen
következménnyel jár egy esetleges ütközés? |
a)
b)
c) |
Csak az ütköző gépkocsi sebességétől.
Attól, hogy mekkora sebességről milyen hosszú távon lassul le a gépkocsi.
Csak attól, hogy minek ütközik neki a gépkocsi.
|
37. Ráhajthat-e a vasúti átjáróra, ha a teljes sorompó
rúdjai mozgásban vannak? |
a)
b) |
Igen.
Nem.
|
38. Balra kíván bekanyarodni. Általában hova kell
besorolnia egyirányú forgalmú úton? |
a)
b) |
Az úttest felezővonala mellé.
A bal oldali járda mellé.
|
39. Két várakozó gépkocsi közé kíván hátramenetben
beállni. Kényszerítheti-e a gyalogost megállásra vagy visszalépésre, ha ő az Ön járműve mögött lépett az
úttestre? |
a)
b) |
Igen.
Nem.
|
40. Befolyásolja-e a motor tüzelőanyag-fogyasztását a
gépjármű műszaki állapota? |
a)
b) |
Nem, csak a menetbiztonságot.
Igen, nagymértékben.
|
41. Személygépkocsival egy autópálya külső forgalmi
sávjában közlekedik. Belekezdhet-e az Ön előtt haladó összefüggő gépkocsioszlop előzésébe, ha a szabályos
visszatérés helyét még nem látja? |
a)
b) |
Igen.
Nem.
|
42. Köteles-e gondoskodni arról, hogy őrizetlenül
hagyott járműve önmagától el ne indulhasson? |
a)
b) |
Igen.
Nem köteles, de célszerű.
|
43. Felállhat-e gépkocsijával a járdára, ha azt közúti
jelzés kifejezetten megengedi, de a gyalogosok részére csak 1,5 méter széles helyet tud szabadon hagyni?
|
a)
b) |
Igen, ha ez a hely nem kevesebb, mint a járda szélességének a fele.
Nem.
|
44. Éjszaka mivel kell kivilágítani a forgalomban
résztvevő gépjárművet? |
a)
b)
c) |
Helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszórókkal.
Kellően kivilágított úttesten csak a helyzetjelző lámpákkal.
Távolsági fényszórókkal.
|
45. Mi a károkozó járművezető kötelessége, ha a
személyi sérülés nélküli baleset folytán megrongálódott jármű a helyszínen nincs jelen? |
a)
b)
c) |
Haladéktalanul rendőri intézkedést kell kérni.
Személyi adatait a helyszínen hátrahagyva az esetet a rendőrségnek kell bejelenteni.
Személyi adatait és a biztosítója nevét a helyszínen hátrahagyva, az esetet a biztosítónak kell
bejelentenie.
|
46. Járhat-e veszéllyel, ha éjjel jól megvilágított
útról egy rosszul megvilágított utcába hajt be gépkocsijával? |
a)
b)
c) |
Nem, mert a szeme gyorsan alkalmazkodik a rosszabb világításhoz.
Nem, ha a gépkocsi világítása megfelelő.
Igen, mert a szeme csak fokozatosan alkalmazkodik a rosszabb világításhoz.
|
47. Szállítható-e utas a személygépkocsihoz kapcsolt
lakókocsiban? |
a)
b) |
Igen.
Nem.
|