A-KATEGÓRIA (MOTOROS) KRESZ TESZT 1.


1.
Kötelező-e felszerelni motorkerékpárját elsősegély- (sebkötöző) csomaggal?
a)
b)
c)
Nem kötelező, de ajánlott.
Igen, de legalább egy szabvány szerinti csomag szükséges.
Igen, annyi csomag szükséges, ahány személy utazhat a motorkerékpáron, de legalább kettő.

2.
Vezetőnek tekinthető-e a motorkerékpárt toló személy?
a)
b)
Igen.
Nem.

3.
Bukósisakjának a csatja elszakadt. Folytathatja-e az útját a motorkerékpárjával?
a)
b)
Igen, de csak az első olyan helyig, ahol a hibát kijavíthatja.
Nem.

4.
Az alábbiak közül melyik a helyes megfigyelési technika?
a)
b)
c)
Tekintetünket igyekezünk az úton közvetlenül a gépjármű elé irányítani.
Felváltva figyeljük az út jobb és bal oldalát.
Tekintetünkkel vezessük végig azon a pályán, amelyen haladni szeretnénk.

5.
Mitől és hogyan függ a kanyarodó gépjárműre ható centrifugális erő?
a)
b)
c)
A centrifugális erő a sebességgel és a kanyarodási sugárral egyenes arányban változik.
A centrifugális erő a sebesség négyzetével egyenes arányban, a kanyarodási sugárral fordított arányban változik.
A centrifugális erő a sebesség négyzetével és kanyarodási sugárral egyenes arányban változik.

6.
Milyen sebességgel haladhat motorkerékpárjával lakott területen?
a)
b)
Legfeljebb 40 km/h sebességgel.
Legfeljebb 50 km/h sebességgel.

7.
Melyik szabályértelmezés a helyes?
a)
b)
Mindig a megengedett legnagyobb sebességgel kell haladni, kivéve, ha a körülmények csökkentett sebességet indokolnak.
Akkor szabad a megengedett legnagyobb sebességgel haladni, ha a körülmények csökkentett sebességet nem indokolnak.

8.
Előnyös-e a kézi- és lábfék együttes használata a motorkerékpáron?
a)
b)
c)
Nem, mert csökken a motorkerékpár menetstabilitása.
Igen, mert nő a motorkerékpár stabilitása a fékútja.
Csak a lábfék használata fontos, a kézifék szerepe csekély.

9.
Az alábbiak közül melyik úttesten a legrosszabb a gumiabroncsok tapadása esőzés alatt?
a)
b)
c)
A kockakő burkolatún.
A beton burkolatún.
Az aszfalt burkolatún.

10.
Mi a fékkésedelmi idő fékezéskor?
a)
b)
c)
A fékpedál érintésétől a fékhatás létrejöttéig eltelt idő.
Az akadály észlelésétől a fékhatás létrejöttéig eltelt idő.
Az akadály észlelésétől a fékpedál érintéséig eltelt idő.

11. Érvényes-e a tábla utasítása a motorkerékpárra?
a)
b)
Igen.
Nem.

12. Hogyan kell közlekedni járművel az ilyen táblával jelölt helyen?
a)
b)
c)
A gyalogosok veszélyeztetése nélkül, legfeljebb 10 km/h sebességgel.
A gyalogosok akadályoztatása nélkül, legfeljebb 10 km/h sebességgel.
A gyalogosok veszélyeztetése nélkül, legfeljebb 20 km/h sebességgel.

13. Lakott területen belül e közúti jelzés mellett halad el. Mekkora távolság után várható a veszélyes hely kezdete?
a)
b)
c)
50… 100 m-re.
150… 250 m-re.
250… 500 m-re.

14. Melyik járművet előzheti gépjárművével e jelzőtábla után?
a)
b)
c)
A lassú járművet.
A mezőgazdasági vontatót.
A kétkerekű motorkerékpárt.

15. Mit jelez ez a tábla?
a)

b)

c)

Az „Elsőbbségadás kötelező” táblára kell számítani, a kiegészítő táblán feltüntetett távolságra.
Az „Állj! Elsőbbségadás kötelező” táblára kell számítani, a kiegészítő táblán feltűntetett távolságra.
Az elsőbbségadási kötelezettség a kiegészítő táblán feltüntetett hosszúságú útszakaszon áll fenn.

16. Lakott területen a jelzőtáblát elhagyva legfeljebb milyen sebességgel közelítheti meg a vasúti átjárót?
a)
b)
c)
20 km/h.
30 km/h.
40 km/h.

17. Általában meddig tart a táblával jelzett tilalom?
a)
b)
A következő útkereszteződés végéig.
A következő útkereszteződés kezdetéig.

18. Behajthat-e kétkerekű motorkerékpárjával a táblával jelölt útra?
a)
b)
Igen.
Nem.

19. Autópályán haladva ezt a táblát látja. Mire kell számítania?
a)

b)

c)

A pálya építésére és fenntartására, illetve közbiztonsági feladat ellátására szolgáló járművek a leálló sávon a forgalommal szemben haladnak.
A pálya egyik oldalát útjavítás vagy egyéb ok miatt lezárták, és a járműveket onnan az ellenkező irányú forgalom lebonyolítására szolgáló úttestre terelik.
Külön jelzés nélkül ér véget az autópálya, az útra eddig érvényes tilalmakat figyelmen kívül lehet hagyni.

20. Mikor hagyhatja figyelmen kívül az ilyen útburkolati jelet?
a)

b)
c)
Ha a keresztező úton közlekedő jármű vezetője egyértelműen jelezte, hogy lemond elsőbbségéről.
Ha a keresztező úton nem lát közeledő járművet.
Ha a forgalomirányítás szabad utat ad.

21. Motorkerékpárjával az ábrázolt útkereszteződéshez érkezik. Mi a teendője?
a)
b)

Elsőbbséget kell adnia az „A” jelű jármű részére.
Továbbhalad, mert elsőbbsége van az „A” jelű járművel szemben.

22. Motorkerékpárjával az ábrán látható útkereszteződéshez érkezik. Melyik jármű haladhat tovább elsőként?
a)
b)
Az „A” jelű jármű.
Az Ön motorkerékpárja.

23. Motorkerékpárjával az ábrán látható útkereszteződéshez érkezik. Melyik jármű haladhat tovább elsőként?
a)
b)
Az „A” jelű jármű.
Az Ön motorkerékpárja.

24. Motorkerékpárjával az ábrán látható útkereszteződéshez érkezik. Melyik jármű haladhat tovább elsőként?
a)
b)
Az „A” jelű jármű.
Az Ön motorkerékpárja.

25. Motorkerékpárjával az ábrázolt útkereszteződéshez érkezik. Mi a teendője?
a)
b)

Elsőbbséget kell adnia az „A” jelű jármű részére.
Továbbhalad, mert elsőbbsége van az „A” jelű járművel szemben.

26. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrázolt forgalmi helyzetben?
a)
b)
c)
Az „A” jelű jármű.
A „B” jelű jármű.
A motorkerékpár.

27. Melyik jármű részére köteles a motorkerékpáros elsőbbséget adni?
a)
b)
c)
Csak az „A” jelű jármű részére.
Csak a „B” jelű jármű részére.
Az „A” és a „B” jelű jármű részére egyaránt.

28. Melyik járműé az elsőbbség az ábrán látható forgalmi helyzetben?
a)
b)
Az „A” jelűé.
A „B” jelűé.

29. Mikor haladhat át a motorkerékpár az ábrán látható útkereszteződésben?
a)
b)
c)
A „B” jelű jármű után, az „A” jelű jármű előtt.
Az „A” és a „B” jelű járművek után.
Az „A” és a „B” jelű járművek előtt.

30. Szabályos-e, ha az „A” jelű motorkerékpár az ábrázolt párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, azonos forgalmi sávon belül megelőzi a kerékpárt?
a)

b)
c)

Megfelelő oldaltávolság tartása mellett – igen.
Nem.
Csak lakott területen belül.

31.
Milyen hosszúságú belátható szabad út szükséges az előzés biztonságos végrehajtásához?
a)
b)
c)
Legalább az előzési út hosszával megegyező.
Legalább az előzési út hosszának a kétszerese.
Legalább az előzési út hosszának a háromszorosa.

32.
Az alábbiak közül mit a legnehezebb felmérni előzéskor?
a)
b)
c)
A szembejövő jármű méreteit.
A szembejövő jármű sebességét.
A szükséges oldaltávolságot.

33.
Körforgalomban alkalmazni kell-e a párhuzamos közlekedés szabályait, ha ott a továbbhaladásra két forgalmi sáv van?
a)
b)
Igen.
Nem.

34.
Adhat-e hangjelzést kikerülési szándékának jelzésére?
a)
b)
Igen.
Nem.

35.
Ráhajthat-e a vasúti átjáróra, ha a teljes sorompó rúdjai mozgásban vannak?
a)
b)
Igen.
Nem.

36.
Főútvonalon közlekedik. Kényszerítheti-e Önt egy másik jármű fékezésre vagy irányváltoztatásra?
a)
b)
c)
Igen, mert számos olyan helyzet adódhat, amelyet csak a partner közreműködésével lehet biztonságosan megoldani.
Csak balesetveszély esetén, a baleset megelőzése érdekében.
Nem.

37.
Elsőbbséget kell-e adnia egyenrangú útkereszteződésben a balról érkező villamospótló autóbusz részére?
a)
b)
c)
Igen, ha az a villamosvágányon közlekedik.
Igen, minden esetben.
Nem.

38.
Kell-e irányjelzéssel jelezni a körforgalmú útra történő bekanyarodást?
a)
b)
Igen, minden esetben.
Nem.

39.
Figyelembe kell-e venni az egyirányú forgalmú úton az ellenirányban kijelölt autóbusz forgalmi sávot a besorolás szempontjából?
a)
b)
Igen.
Nem.

40.
Mivel kell számolni elsősorban a vezetőnek, ha idős emberek mennek át az úttesten?
a)
b)
c)
Hogy a közlekedési szabályokat szándékosan nem tartják be.
Hogy olykor figyelmetlenek, megállnak vagy visszafordulnak az úttesten.
Hogy mindig a szabályokat megtartva fegyelmezetten közlekednek.

41.
Megállhat-e menetirány szerinti bal oldalon, a forgalom irányával szemben?
a)
b)
Igen.
Nem.

42.
Milyen útvonalon feltétele a járdán való megállásnak, hogy azt jelzőtábla vagy útburkolati jel jelezze?
a)
b)
Csak főútvonalon.
Főútvonalon és mellékútvonalon egyaránt.

43.
Autópályán folyamatos előzésbe kezdett. Hogyan kell a megkülönböztető jelzéseit használó gépkocsi részére szabad utat adnia, ha a jobb szélső sávban közlekedők nem szorosan felzárkózva követik egymást?
a)
b)
c)
A jobb szélső forgalmi sávba való visszatéréssel.
A forgalmi sáv belső szélére való húzódással.
Lassítással és megállással.

44.
Megfordulhat-e az autópályán?
a)
b)
c)
Igen, ha ezzel nem akadályozza a többi jármű közlekedését.
Csak ott, ahol az elválasztó sáv betonnal borított.
Nem.

45.
Mikor kötelező tompított fényszóróval kivilágítani a forgalomban részt vevő motorkerékpárt?
a)
b)
c)
Mindig.
Csak éjszaka és korlátozott viszonyok között.
Csak éjszaka.

46.
Szükséges-e a közlekedésben az egymáshoz való alkalmazkodás?
a)
b)
c)
Nem, mert a KRESZ mindenkire egyformán vonatkozik.
Nem, mert a közlekedésben mindenkinek önállóan kell dönteni.
Igen, mert aki nem képes alkalmazkodni, az előbb vagy utóbb baleset okozója vagy szenvedő alanya lesz.

47.
Hogyan kell közlekedni a járművel a közlekedés biztonságát közvetlenül nem veszélyeztető műszaki hiba esetén?
a)
b)
c)
Fokozott óvatossággal, lehetőleg kis forgalmú úton és időszakban.
Legfeljebb 40 km/h sebességgel.
Legfeljebb 30 km/h sebességgel.

48.
Szabad-e szóló motorkerékpárral segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt vontatnia?
a)
b)
Igen.
Nem.

49.
Áthaladhat-e gyalogosként az autóút útestjén?
a)
b)
c)
Igen, bárhol.
Nem.
Csak útkereszteződésben.

50.
Közlekedhet-e segédmotoros kerékpárjával a leállósávon?
a)
b)
c)
Igen.
Csak akkor, ha lassú haladásával a gépjárműveket akadályozná.
Nem, az úttest szélén kell haladnia.

51. Az ábrán látható benzincsap hány helyzetbe állítható?
a)
b)
Nyitott és zárt helyzetbe.
Nyitott, tartalék és zárt helyzetbe.

52.
Ha a kerékolajozás esetén a benzinhez az előírt keverési aránynál jóval kevesebb olajat kevernek, akkor…
a)
b)
c)
a motor tüzelőanyag-fogyasztása nagymértékben megnő.
a motorba benzinben szegény keverék jut.
a motor nagyon melegszik, a dugattyú besülhet.

53.
Mi a hiba valószínű oka, ha a hajtólánc zajosan működik (recseg), és leugrik a lánckerékről?
a)
b)
c)
A hajtólánc kopott, magnyúlt.
A hátsó kerék nem nyomkövető.
A hajólánc kenetlen.

54.
Mikor célszerű a gumiabroncs levegőnyomását mérni?
a)
b)
Indulás előtt, amikor a gumiabroncs hideg.
Hosszabb út megtétele után, amikor a gumiabroncs meleg.

55.
Miért nem szabad a kiolvadt biztosítót dróttal, szöggel vagy egyéb fémmel helyettesíteni?
a)
b)
c)
Mert rövidzárlat esetén a felizzó vezeték tüzet okozhat.
Mert az izzólámpák kiégnek.
Mert az akkumulátor kimerül.
 
Ellenőrzés                Újra / törlés