31. Milyen hosszúságú belátható szabad út szükséges az előzés biztonságos végrehajtásához? |
a)
b)
c) |
Legalább az előzési út hosszával megegyező.
Legalább az előzési út hosszának a kétszerese.
Legalább az előzési út hosszának a háromszorosa.
|
32. Az alábbiak közül mit a legnehezebb felmérni előzéskor? |
a)
b)
c) |
A szembejövő jármű méreteit.
A szembejövő jármű sebességét.
A szükséges oldaltávolságot.
|
33. Körforgalomban alkalmazni kell-e a párhuzamos közlekedés szabályait, ha ott a továbbhaladásra két forgalmi sáv van? |
a)
b)
|
Igen.
Nem.
|
34. Adhat-e hangjelzést kikerülési szándékának jelzésére? |
a)
b)
|
Igen.
Nem.
|
35. Ráhajthat-e a vasúti átjáróra, ha a teljes sorompó rúdjai mozgásban vannak? |
a)
b)
|
Igen.
Nem.
|
36. Főútvonalon közlekedik. Kényszerítheti-e Önt egy másik jármű fékezésre vagy irányváltoztatásra? |
a)
b)
c) |
Igen, mert számos olyan helyzet adódhat, amelyet csak a partner közreműködésével lehet biztonságosan megoldani.
Csak balesetveszély esetén, a baleset megelőzése érdekében.
Nem.
|
37. Elsőbbséget kell-e adnia egyenrangú útkereszteződésben a balról érkező villamospótló autóbusz részére? |
a)
b)
c) |
Igen, ha az a villamosvágányon közlekedik.
Igen, minden esetben.
Nem.
|
38. Kell-e irányjelzéssel jelezni a körforgalmú útra történő bekanyarodást? |
a)
b)
|
Igen, minden esetben.
Nem.
|
39. Figyelembe kell-e venni az egyirányú forgalmú úton az ellenirányban kijelölt autóbusz forgalmi sávot a besorolás szempontjából? |
a)
b)
|
Igen.
Nem.
|
40. Mivel kell számolni elsősorban a vezetőnek, ha idős emberek mennek át az úttesten? |
a)
b)
c) |
Hogy a közlekedési szabályokat szándékosan nem tartják be.
Hogy olykor figyelmetlenek, megállnak vagy visszafordulnak az úttesten.
Hogy mindig a szabályokat megtartva fegyelmezetten közlekednek.
|
41. Megállhat-e menetirány szerinti bal oldalon, a forgalom irányával szemben? |
a)
b)
|
Igen.
Nem.
|
42. Milyen útvonalon feltétele a járdán való megállásnak, hogy azt jelzőtábla vagy útburkolati jel jelezze? |
a)
b)
|
Csak főútvonalon.
Főútvonalon és mellékútvonalon egyaránt.
|
43. Autópályán folyamatos előzésbe kezdett. Hogyan kell a megkülönböztető jelzéseit használó gépkocsi részére szabad utat adnia, ha a jobb szélső sávban közlekedők nem szorosan felzárkózva követik egymást? |
a)
b)
c) |
A jobb szélső forgalmi sávba való visszatéréssel.
A forgalmi sáv belső szélére való húzódással.
Lassítással és megállással.
|
44. Megfordulhat-e az autópályán? |
a)
b)
c) |
Igen, ha ezzel nem akadályozza a többi jármű közlekedését.
Csak ott, ahol az elválasztó sáv betonnal borított.
Nem.
|
45. Mikor kötelező tompított fényszóróval kivilágítani a forgalomban részt vevő motorkerékpárt? |
a)
b)
c) |
Mindig.
Csak éjszaka és korlátozott viszonyok között.
Csak éjszaka.
|
46. Szükséges-e a közlekedésben az egymáshoz való alkalmazkodás? |
a)
b)
c) |
Nem, mert a KRESZ mindenkire egyformán vonatkozik.
Nem, mert a közlekedésben mindenkinek önállóan kell dönteni.
Igen, mert aki nem képes alkalmazkodni, az előbb vagy utóbb baleset okozója vagy szenvedő alanya lesz.
|
47. Hogyan kell közlekedni a járművel a közlekedés biztonságát közvetlenül nem veszélyeztető műszaki hiba esetén? |
a)
b)
c) |
Fokozott óvatossággal, lehetőleg kis forgalmú úton és időszakban.
Legfeljebb 40 km/h sebességgel.
Legfeljebb 30 km/h sebességgel.
|
48. Szabad-e szóló motorkerékpárral segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt vontatnia? |
a)
b)
|
Igen.
Nem.
|
49. Áthaladhat-e gyalogosként az autóút útestjén? |
a)
b)
c) |
Igen, bárhol.
Nem.
Csak útkereszteződésben.
|
50. Közlekedhet-e segédmotoros kerékpárjával a leállósávon? |
a)
b)
c) |
Igen.
Csak akkor, ha lassú haladásával a gépjárműveket akadályozná.
Nem, az úttest szélén kell haladnia.
|